|
Telefony komórkowe a zdrowie

WebQuest dla klasy III
Gimnazjum nr 2 im. Stanisława Ligonia w Orzeszu - Zawadzie
zaprojektowany przez
Ewę Spika - Profaska
ewa_spikap@wp.pl
w
ramach projektu e-future.net „Wyrównywanie szans edukacyjnych”,
wrzesień
2007
Wstęp | Zadanie | Proces | Ewaluacja | Konkluzja | Punkty
Wstęp
Wyobraź
sobie, że jesteś hibernetykiem, który został poddany hibernacji w marcu 1973
r i teraz niespodziewanie został wybudzony. Pierwszą rzeczą, jaką spotkał w
nowej rzeczywistości jest telefon komórkowy. W miarę szybko się z nim
zapoznał, jednak nie do końca mu zaufał. Twoim zadaniem jest zgromadzić
informacje na temat wpływu telefonów komórkowych na zdrowie człowieka, na
temat powszechności ich używania i zaleceń, jak z nich korzystać, by
zminimalizować skutki uboczne. Efektem waszej pracy będzie uświadomienie
sobie wpływu telefonów komórkowych na wasze zdrowie, które zostanie
przedstawione przez was w różnych atrakcyjnych formach.
Powrót
Zadanie 
W
celu wykonania swojego zadania musicie podzielić się na kilkuosobowe grupy.
Każda grupa będzie miała do wykonania inne zadanie.
SOCJOLOGOWIE

Jedna
grupa wcieli się w socjologów, którzy za pomocą ankiety i wywiadów zbiorą
informacje na temat powszechności używania telefonów komórkowych na grupie
docelowej 100 osób – uczniów naszej szkoły.
Powrót
HISTORYCY 
Kilkuosobowa
grupa zabawi się w historyków. Waszym zadaniem będzie przedstawienie rozwoju
techniki dotyczącej sposobów przekazywania informacji na przestrzeni lat.
Powrót
NAUKOWCY 
Kilka
osób korzystając z wiadomości znalezionych w internecie, poprzez selekcję
danych przedstawi wnioski i zalecenia odnośnie zachowań i postaw względem
urządzeń elektrycznych będących źródłem fal elektromagnetycznych.
Powrót
HIBERNETYCY 
Dwuosobowa
grupa przedstawi w formie pamiętnika hibernetyka plusy i minusy telefonii
komórkowej przed zaśnięciem i po przebudzeniu.
Powrót
POECI 
Dwuosobowa
grupa przedstawi w formie wiersza zalecenia odnośnie zachowań wobec telefonu
komórkowego.
Powrót
ARTYŚCI – PLASTYCY
Dwuosobowa
grupa w formie plakatu przekaże wpływ telefonu komórkowego na zdrowie
człowieka.
Powrót
TWÓRCY REKLAMY  
Kilkuosobowa
grupa przedstawi antyreklamę telefonu komórkowego będąca parodią reklamy
telewizyjnej.
Powrót
INFORMATYCY

Dwuosobowa
grupa informatyków stworzy stronę WWW zawierającą efekty pracy wszystkich
uczniów zajmujących się projektem.
Powrót
Proces
SOCJOLOGOWIE
1.
Tworzycie dwuosobową grupę.
2.
Ułóżcie ankietę, z której
dowiecie się, jak powszechnym dziś urządzeniem jest telefon komórkowy, ile
osób go posiada, jak często się z niego korzysta, czy telefon stacjonarny
jest równie często wykorzystywany oraz czy użytkownicy telefonów zdają sobie
sprawę z ich wpływu na zdrowie.
3.
Powielcie ankietę 100 razy.
4.
Dotrzyjcie do uczniów naszej
szkoły z prośbą o jej wypełnienie.
5.
Zbierzcie ankiety i
opracujcie wyniki w formie zbiorczej tabeli oraz słownej.
Powrót
HISTORYCY
Czeka
Was ciekawe zadanie!
1.
Jesteście grupą 3-4 osobową.
2.
Indywidualnie wyszukajcie w Internecie i w szkolnej bibliotece informacje
na temat wynalazków technicznych dotyczących rozwoju przesyłania i
przetwarzania informacji, np. http://www.google.pl:
wynalazki techniki
www.futbollukasz.republika.pl/informacji.htm
www.futbollukasz.republika.pl/telefon.htm
3.
Ułóżcie je chronologicznie.
4.
Przeanalizujcie wspólnie zgromadzone informacje, tworząc listę
chronologiczną.
5.
Przygotujcie w formie gazetki kalendarium historyczne, na którym zaznaczycie
daty kolejnych wynalazków technicznych służących do przekazywania informacji,
ich nazwy i krótki opis.
6.
Przedstawcie efekty waszej pracy pozostałym grupom, a zdjęcie kalendarium –
grupie informatyków.
Powrót
NAUKOWCY
Przed Wami
poważne zadanie.
1.
Jesteście grupą 3-4 osobową.
2.
Indywidualnie zapoznajcie się
z wiadomościami umieszczonymi na stronach:
http://www.google.pl: telefony komórkowe
+elektromagnetyczne
http://www.zs-mar.neska.pl/Publikacje/promieniowanie.htm
http://www.zielonysztandar.com.pl/index.php?co=więcej&id=1265&dzial=53
należy wejść w ikonkę: zdrowie, a później: promieniowanie elektromagnetyczne
3.
Wspólnie przeanalizujcie
zebrane informacje i sformułujcie wnioski, jak należy korzystać z telefonu
komórkowego, by zminimalizować zdrowotne efekty uboczne.
4.
Oprócz wniosków opracujcie
informacje teoretyczne nt. fal elektromagnetycznych wysyłanych również przez
anteny nadawcze.
5.
Zgromadźcie ciekawostki
dotyczące możliwości fal e-m, opisy interesujących doświadczeń z
wykorzystaniem telefonów komórkowych.
6.
Efekty Waszej pracy zapiszcie
na dowolnym nośniku pamięci, a następnie przekażcie je w formie słownej
pozostałym grupom oraz „fizycznie” grupie informatyków.
Powrót
HIBERNETYCY

Macie
szansę wczuć się w rolę HIBERNETYKÓW.
1.
Jesteście grupą 2-3 osobową.
2.
Stwórzcie pamiętnik
hibernetyka. Umieśćcie w nim wasze przemyślenia, opierajcie się na
wspomnieniach, wyobrażeniach. W tym celu uzupełnijcie tabele:
Zanim zasnąłem
Plusy braku
telefonu komórkowego
|
Minusy braku
telefonu komórkowego
|
|
|
|
|
Po przebudzeniu
Plusy
posiadania telefonu komórkowego
|
Minusy
posiadania telefonu komórkowego
|
|
|
|
|
|
|
Przydadzą się Wam one do wyciągnięcia wniosków.
3. W formie tradycyjnego pamiętnika zapiszcie
przeżycia hibernetyka, opatrzcie te zapiski waszymi przemyśleniami na temat
użyteczności komórek, jak również rodzajów kosztów, jakie ponosimy w trakcie
ich używania, ( oprócz opłat pieniężnych, również koszty zdrowotne, brak
możliwości odosobnienia, brak nieuchwytności, itp.)
4.
Przedstawcie efekty swojej
pracy w formie elektronicznej grupie informatyków, a pozostałym osobom w
dowolnej „fizycznej”.
5.
Wykonajcie zdjęcie pamiętnika
i przekażcie je informatykom.
Powrót
POECI
Przed
Wami bardzo miłe zadanie!!
1.
Jesteście grupą dwuosobową.
2.
Zapoznajcie się z efektem
pracy naukowców.
3.
Napiszcie wiersz, który w
przystępny sposób pozwoli pozostałym uczniom,
i nie tylko, zapamiętać zasady bezpiecznego korzystania z telefonu
komórkowego.
4.
Zapiszcie go na brystolu,
wykonajcie zdjęcie i przekażcie je informatykom.
5.
Nauczcie się go na pamięć.
6.
Przedstawcie go społeczności
szkolnej.
Powrót
ARTYŚCI
– PLASTYCY
Macie szansę
odkryć w Was ducha artysty!!!
1.
Jesteście grupą dwuosobową.
2.
Zapoznajcie się z efektem pracy
naukowców.
3.
Stwórzcie gazetkę, która w
przystępny sposób umożliwi zapamiętanie zasad bezpiecznego korzystania z
telefonu komórkowego.
Powrót
TWÓRCY
REKLAMY
Przed
Wami bardzo pasjonujące zadanie!!! Zabawicie się w reżyserów a później
aktorów.
1.
Jesteście grupą 6-7 osobową.
2.
Przejrzyjcie kilka bloków
reklamowych pod kątem telefonów komórkowych.
3.
Wybierzcie jedną z nich.
4.
Napiszcie scenariusz
antyreklamy, parodię popularnej reklamy telewizyjnej.
5.
Rozdzielcie między siebie
role.
6.
Nauczcie się swoich ról.
7.
Przemyślcie dekoracje i
wystrój sceny.
8.
Odegrajcie waszą antyreklamę
społeczności szkolnej.
9.
Scenariusz antyreklamy oraz
zdjęcia z prób lub występu przekażcie grupie informatyków.
Powrót
INFORMATYCY
Wszystko
w Waszych rękach!!!
1.
Jesteście grupą 2-3 osobową.
2.
Zbierzcie dane zgromadzone
przez wszystkie grupy.
3.
Stwórzcie stronę www
zawierającą efekty pracy całego zespołu.
4.
Opublikujcie Waszą stronę w
Internecie.
Powrót
Ewaluacja
Efekty waszej
pracy zadanie zostaną oceniono zespołowo. Wszyscy członkowie danej grupy
otrzymają taki sam stopień.
SOCJOLOGOWIE
|
Początkowe
1
|
Rozwinięte
2
|
Zaawansowane
3
|
Wzorcowe
4
|
Punkty
|
Stworzenie narzędzia badawczego (ankiety) i przeprowadzenie badań
|
Niepoprawnie
skonstruowana ankieta.
Brak organizacji
w trakcie przeprowadzania badań, w wyniku czego bardzo mało osób ankiety
oddało poprawnie wypełnione,
|
Ankieta została
skonstruowana w sposób wystarczający do wykonania zadania, ale mało ciekawy
dla respondenta.
Zwrotność ankiety
mniejsza niż 50 %
|
Ankieta
skonstruowana poprawnie, zawierała różnorodne typy pytań (otwarte i
zamknięte), odpowiednią ilość pytań, by nie zamęczyć respondenta, a
jednocześnie dowiedzieć się jak najwięcej. Zwrotność ankiety większa niż
50 %
|
Bezbłędnie
skonstruowana ankieta, w sposób wręcz „porywający” respondenta, zachęcający
do jej wypełnienia. Wzorcowa organizacja przeprowadzenia badań.
Zwrotność ankiety
bliska 100 %.
|
1-4
|
Opracowanie wyników ankiety
|
Nieumiejętne
zestawienie wyników ankiety zarówno w formie tabeli zbiorczej, jak i w
formie graficznej.
|
Prawidłowe
zestawienie wyników ankiety w formie tabeli zbiorczej, lecz mało
przejrzysta szata graficzna opracowania, niejasne wykresy.
|
Poprawne
przedstawienie wyników ankiety, drobne niejasności w opracowaniu
graficznym.
|
Dokładne
zestawienie wyników badań, bardzo czytelne
i oryginalne graficzne przedstawienie wyników.
|
1-4
|
Umiejętność pracy w grupie
|
Brak wykonywania
zadań w formie grupowej, wykonywanie całości zadania „każdy sobie”.
Nieterminowość.
|
Przewaga pracy
indywidualnej nad grupową.
Niektóre zadania
wykonano z opóźnieniem.
|
Przewaga pracy
grupowej nad indywidualną.
Terminowość.
|
Istniała
umiejętność współpracy między członkami danej grupy, jak również terminowo
zostały przekazane wyniki pracy grupie informatycznej.
|
1-4
|
Powrót
HISTORYCY
|
Początkowe
1
|
Rozwinięte
2
|
Zaawansowane
3
|
Wzorcowe
4
|
Punkty
|
Gromadzenie
materiałów i informacji
|
Zgromadzono
niewiele informacji
i materiałów koniecznych do wykonania zadania
|
Zgromadzono
większość wymaganych informacji, jednak posiadają one nieścisłości, luki.
|
Zgromadzono
wszystkie konieczne informacje
|
Zgromadzono
wszystkie potrzebne informacje, a ponadto poszerzono je o dane, które nie
zostały uwzględnione w treści zadania, a które w znacznym stopniu
uatrakcyjniły produkt końcowy.
|
1-4
|
Opracowanie informacji i wykonanie „osi czasu”
|
Nie ułożono
chronologicznie danych, informacje zawierają błędy merytoryczne,
opracowanie jest pobieżne, produkt końcowy jest nieestetyczny.
|
Dane ułożono
chronologicznie, opracowanie jest poprawne, jednak praca jest mało
estetyczna.
|
Dane ułożono
chronologicznie, praca zawiera wiele szczegółów, dużo informacji.
|
W pełni
opracowano temat, bardzo dobrze opracowano wszystkie zebrane informacje,
praca końcowa jest oryginalna, estetyczna, niezwykle atrakcyjna graficznie.
|
1-4
|
Umiejętność pracy w grupie
|
Brak wykonywania
zadań w formie grupowej, wykonywanie całości zadania „każdy sobie”.
Nieterminowość.
|
Przewaga pracy
indywidualnej nad grupową.
Niektóre zadania
wykonano z opóźnieniem.
|
Przewaga pracy
grupowej nad indywidualną.
Terminowość.
|
Istniała
umiejętność współpracy między członkami danej grupy, jak również terminowo
zostały przekazane wyniki pracy grupie informatycznej.
|
1-4
|
Powrót
NAUKOWCY
|
Początkowe
1
|
Rozwinięte
2
|
Zaawansowane
3
|
Wzorcowe
4
|
Punkty
|
Gromadzenie materiałów
i informacji
|
Zgromadzono
niewiele informacji i materiałów koniecznych do wykonania zadania
|
Zgromadzono
większość wymaganych informacji, jednak posiadają one nieścisłości, luki.
|
Zgromadzono
wszystkie konieczne informacje
|
Zgromadzono
wszystkie potrzebne informacje, a ponadto poszerzono je o dane, które nie
zostały uwzględnione w treści zadania, a które w znacznym stopniu
uatrakcyjniły produkt końcowy. Znaleziono ciekawostki oraz opisy ciekawych
doświadczeń.
|
1-4
|
Opracowanie zgromadzonych informacji. Wyciągnięcie wniosków.
|
Praca zawiera
błędy merytoryczne, brak własnych wniosków, temat opracowano pobieżnie.
|
Temat opracowano
poprawnie, zbyt mało własnych wniosków.
|
Temat opracowano
dobrze, zawarto w nim wiele szczegółowych informacji, wyciągnięto właściwe
wnioski.
|
W pełni
opracowano temat, bardzo dobrze wykorzystano zebrane informacje,
wyciągnięto właściwe i ciekawe wnioski. Wykonano przynajmniej jedno
doświadczenie i udokumentowano jego przebieg.
|
1-4
|
Umiejętność pracy w grupie
|
Brak wykonywania
zadań w formie grupowej, wykonywanie całości zadania „każdy sobie”.
Nieterminowość.
|
Przewaga pracy
indywidualnej nad grupową.
Niektóre zadania
wykonano z opóźnieniem.
|
Przewaga pracy
grupowej nad indywidualną.
Terminowość.
|
Istniała
umiejętność współpracy między członkami danej grupy, jak również terminowo
zostały przekazane wyniki pracy grupie informatycznej.
|
1-4
|
Powrót
HIBERNETYCY
|
Początkowe
1
|
Rozwinięte
2
|
Zaawansowane
3
|
Wzorcowe
4
|
Punkty
|
Informacje zawarte w tabeli oraz wnioski
|
Niewiele
informacji, pojedyncze błędnie wyciągnięte wnioski
|
Poprawnie
zgromadzono informacje, zbyt mało własnych wniosków
|
Dobre
opracowanie, zawiera wiele szczegółowych informacji, wzbogaconych
przykładami, wyciągnięto właściwe wnioski
|
Zgromadzono
wszystkie informacje potrzebne do wykonania zadania, wyciągnięto wiele
ciekawych, oryginalnych wniosków
|
1-4
|
Wykonanie pamiętnika w formie materialnej
|
Praca
nieestetyczna, nieczytelna, mało ciekawa.
|
Praca w miarę
estetyczna, sporadycznie pismo nieczytelne, rzadko wzbogacone rysunkami.
|
Praca estetyczna,
pismo czytelne, atrakcyjna wizualnie.
|
Praca bardzo atrakcyjna
wizualnie, wyjątkowo estetyczna, oryginalna, zawiera nietypowe rozwiązania
plastyczne wykonanych „ozdobników”
|
1-4
|
Umiejętność pracy w grupie
|
Brak wykonywania
zadań w formie grupowej, wykonywanie całości zadania „każdy sobie”.
Nieterminowość.
|
Przewaga pracy
indywidualnej nad grupową.
Niektóre zadania
wykonano z opóźnieniem.
|
Przewaga pracy
grupowej nad indywidualną.
Terminowość.
|
Istniała
umiejętność współpracy między członkami danej grupy, jak również terminowo
zostały przekazane wyniki pracy grupie informatycznej.
|
1-4
|
Powrót
POECI
|
Początkowe
1
|
Rozwinięte
2
|
Zaawansowane
3
|
Wzorcowe
4
|
Punkty
|
wiersz
|
Wiersz bez rymów,
brak wniosków odnośnie bezpiecznego posługiwania się telefonem komórkowym.
|
Wiersz
zawierający kilka rymów, zawierający zbyt mało treści i wniosków.
|
Wiersz łatwo
wpadający w ucho, zawierający rymy oraz najważniejsze informacje oraz wnioski,
jak posługiwać się telefonem komórkowym, by zminimalizować skutki uboczne
fal e-m. Długość wiersza około 20 wersów.
|
Wiersz bardzo
łatwo wpadający w ucho, pełen oryginalnych rymów. Treść jego obejmuje
najważniejsze informacje oraz wnioski, jak posługiwać się telefonem
komórkowym, by zminimalizować skutki uboczne fal e-m. Długość wiersza około
20 wersów.
|
1-4
|
Wykonanie pracy plastycznej
|
Nieestetyczna
praca, nieczytelne pismo, brak ozdobników rysunkowych, źle dobrana
kolorystyka.
|
Praca w miarę
estetyczna, sporadycznie pismo nieczytelne, rzadko wzbogacone rysunkami.
|
Praca estetyczna,
pismo czytelne, atrakcyjna wizualnie.
|
Praca bardzo
atrakcyjna wizualnie, wyjątkowo estetyczna, oryginalna, zawiera nietypowe
rozwiązania plastyczne wykonanych „ozdobników”
|
1-4
|
Umiejętność pracy w grupie
|
Brak wykonywania
zadań w formie grupowej, wykonywanie całości zadania „każdy sobie”.
Nieterminowość.
|
Przewaga pracy
indywidualnej nad grupową.
Niektóre zadania
wykonano z opóźnieniem.
|
Przewaga pracy
grupowej nad indywidualną.
Terminowość.
|
Istniała
umiejętność współpracy między członkami danej grupy, jak również terminowo
zostały przekazane wyniki pracy grupie informatycznej.
|
1-4
|
Powrót
ARTYŚCI-PLASTYCY
|
Początkowe
1
|
Rozwinięte
2
|
Zaawansowane
3
|
Wzorcowe
4
|
Punkty
|
Sposób wykonania pracy plastycznej
|
Nieestetyczna
praca, uboga kolorystyka, nieatrakcyjna
|
Praca w miarę
estetyczna, w większości dobrze dobrana kolorystyka.
|
Praca estetyczna,
atrakcyjna wizualnie.
|
Praca bardzo
atrakcyjna wizualnie, wyjątkowo estetyczna, oryginalna, zawiera nietypowe
rozwiązania plastyczne.
|
1-4
|
Opracowanie informacji zawartych w plakacie
|
Bardzo trudno
odczytać sens ukryty w pracy, praca niezrozumiała, trudna w odbiorze,
nieprzejrzysta, wykonana bez głębszych przemyśleń.
|
Praca zawierająca
najważniejsze wnioski, jednak wymagająca dopracowania.
|
Praca zawierająca
najważniejsze wnioski, zrozumiała, przemyślana.
|
Praca, której
sens bardzo łatwo jest zrozumieć, jednoznaczna, przejrzysta, głęboko
przemyślana, zapadająca w pamięć.
|
1-4
|
Umiejętność pracy w grupie
|
Brak wykonywania
zadań w formie grupowej, wykonywanie całości zadania „każdy sobie”.
Nieterminowość.
|
Przewaga pracy
indywidualnej nad grupową.
Niektóre zadania
wykonano z opóźnieniem.
|
Przewaga pracy
grupowej nad indywidualną.
Terminowość.
|
Istniała
umiejętność współpracy między członkami danej grupy, jak również terminowo
zostały przekazane wyniki pracy grupie informatycznej.
|
1-4
|
Powrót
TWÓRCY REKLAMY
|
Początkowe
1
|
Rozwinięte
2
|
Zaawansowane
3
|
Wzorcowe
4
|
Punkty
|
Stworzenie
scenariusza antyreklamy
|
Niezrozumiały
scenariusz, nieatrakcyjny, trudny w odbiorze, nieprzejrzysty
|
Mało oryginalny
scenariusz, niedostatecznie uporządkowany, mało przejrzysty, czasem
niezrozumiały
|
Ciekawy
scenariusz, atrakcyjny, ale możliwy do zrealizowania w szkole, przejrzysty
zrozumiały, dowcipny, dostosowany do treści,
|
Bardzo ciekawy,
oryginalny scenariusz, atrakcyjny, ale możliwy do zrealizowania w szkole, zrozumiały
dla wszystkich, dowcipny, łatwy w odbiorze
|
1-4
|
Sposób
prezentacji antyreklamy, dekoracje, ogólne wrażenia estetyczne
|
Uczniowie nie
nauczyli się ról, mówili niezrozumiale, niewyraźnie, dekoracje
niezrozumiałe, nie pasujące do przekazywanych treści
|
Niektórzy
uczniowie nie nauczyli się swoich ról, nie wszyscy mówili wyraźnie, mało
odpowiednich dekoracji
|
Wszyscy uczniowie
dobrze znali swoje role, prezentowali je w sposób wyraźny, dekoracje
odpowiednie.
|
Wszyscy uczniowie
znakomicie nauczyli się swoich ról, wypowiadali je w sposób wyraźny,
głośno, jak dobrzy aktorzy, dekoracje znakomicie dopasowane do
przekazywanych treści
|
1-4
|
Umiejętność pracy w grupie
|
Brak wykonywania
zadań w formie grupowej, wykonywanie całości zadania „każdy sobie”.
Nieterminowość.
|
Przewaga pracy
indywidualnej nad grupową.
Niektóre zadania
wykonano z opóźnieniem.
|
Przewaga pracy
grupowej nad indywidualną.
Terminowość.
|
Istniała
umiejętność współpracy między członkami danej grupy, jak również terminowo
zostały przekazane wyniki pracy grupie informatycznej.
|
1-4
|
Powrót
INFORMATYCY
|
Początkowe
1
|
Rozwinięte
2
|
Zaawansowane
3
|
Wzorcowe
4
|
Punkty
|
Zawartość
merytoryczna strony www
|
Brak kilku
informacji przekazanych na czas przez inne grupy
|
Brak 2 informacji
przekazanych na czas
|
Brak 1 informacji
przekazanej na czas przez inną grupę
|
Zawiera wszystkie
informacje przekazane przez pozostałe grupy łącznie ze zdjęciami
|
1-4
|
Poprawność i jakość wykonania stronywww
|
Strona
nieprzejrzysta, źle sformatowana, brak elementów graficznych, bardzo trudna
nawigacja.
|
Strona dosyć
przejrzysta, czytelna, zawiera jednak błędy w formatowaniu, nieliczne
elementy graficzne, trudna nawigacja
|
Strona
przejrzysta, czytelna, dobrze sformatowana, zawiera liczne i atrakcyjne
elementy graficzne, łatwa nawigacja
|
Strona
profesjonalna, uporządkowana, zawierająca animacje, efekty dźwiękowe,
bardzo atrakcyjna graficznie, bardzo łatwa nawigacja
|
1-4
|
Umiejętność pracy w grupie
|
Brak wykonywania
zadań w formie grupowej, wykonywanie całości zadania „każdy sobie”.
Nieterminowość.
|
Przewaga pracy
indywidualnej nad grupową.
Niektóre zadania
wykonano z opóźnieniem.
|
Przewaga pracy
grupowej nad indywidualną.
Terminowość.
|
Istniała
umiejętność współpracy między członkami danej grupy, jak również terminowo
zostały przekazane wyniki pracy grupie informatycznej.
|
1-4
|
Powrót
Konkluzja 
Gratuluję!!!
Spojrzeliście na wasz nieodłączny telefon komórkowy przez pryzmat zagrożeń,
które stwarza. Teraz będziecie bardziej ostrożni i wobec niego mniej ufni.
Wiele się nauczyliście i zdobyliście nowe doświadczenia. Poznaliście też
lepiej waszych kolegów. Życzę wam powodzenia w odkrywaniu świata.
Powrót
Punkty & Odwołania
Składam
serdeczne podziękowania autorom wszystkich źródeł, dzięki którym mogliśmy
zrealizować nasz projekt.
http://www.google.pl:wynalazki
techniki
www.futbollukasz.republika.pl/informacji.htm
www.futbollukasz.republika.pl/telefon.htm
http://www.google.pl: telefony komórkowe
+elektromagnetyczne
http://www.zs-mar.neska.pl/Publikacje/promieniowanie.htm
http://www.zielonysztandar.com.pl/index.php?co=więcej&id=1265&dzial=53
Powrót
Ostanio uaktualnione 10 grudnia
2002. Oparte na wzorcu Strona WebQuest
|